måndag 4 maj 2009

hetta och planer.

Har spenderat nagon vecka omvaxlande pa vespan och I skuggan. Dagarna ar sa heta att de tar svart att gora annat an sitta I skuggan, vilket iofs ar valdigt trevligt… Natterna ar lite svalare, fina tider att kaka lite och ta nagra ol. En hel massa skona manniskor dyker upp har och dar. Ett gang Osho-anhangare bor pa mitt stalle, och dom ar valdigt avslappnade typer. Dom flesta ar dock runt femtion, skona typer med underliga liv och soft varldsbild. Jag har pratat med dom om vart jag borde dra och alla pratar om norrut. Om nagra veckor aker jag till Sikkim och Darjeeling... Det lar bli en tagresa att minnas!

Men I morgon far jag till Kerala, eller narmare bestamt staden Mysore. Bergkedjan Western Ghats borjar har i Goa och gar vidare nedat i Indien, anda ned till Kerala.
Jag tankte jag kunde bo nagonstans i djungeln och bara knalla runt, bevapnad med en monkey stick ifall dom forsoker sno min mat. Jag har hort att det finns pantrar dar. Huga!!!!
Det kliar i kroppen att rora pa sig, men jag har haft problem av indiska proportioner med att ordna tag eller bussbiljetter. Indiernas sommarlov ar just nu, sa allt ar fullt och stressigt och alla resebyraer ar sjukt stressade och otrevliga.

Jag har borjat varva ned lite lite. Det tar en och en halv manad sa nagon. Basta sattet har jag markt ar att bara driva runt uppe pa kullarna i Goas inland, dar det varken finns trafik eller manniskorna. Jag tror jag fatt en hjarnblodning av indiernas trafikkunskaper. Van av ordning smo jag ar blir det frasande spottande kommentarer pa renaste norrlandska nar jag for tusende gangen blir omkord i blind kurva eller nastan avtrangd av vagen av nagon javla skitlastbil eller nastan kraschar nar nagon bara kor ratt ut i vagen.

Hursomhelst ar det sjukt kul....

Jag har funderat vidare pa saker. En fin lista pa det basta i mitt liv ar vad jag saknar mest just nu:

Lollo.
Forsberg.
Ungarna pa barnonkologen.
Jobbet i allmanhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar