måndag 27 april 2009

monsunen.

Allt mojligt har hant, bade i varlden och i huvudet... Goa har varit en fantastiskt bra plats att starta i och jag kommer att sakna den har tiden, men nu maste jag vidare mot nya aventyr... Senaste dagarna har jag mest kort runt i Goa och tappat bort mig, ett mycket bra satt att resa pa! Jag har drallt med lite folk och i allmanhet haft det socialt, sa till den grad att jag vill vara ifred.
Det ar otroligt varmt. for nagra dagar sedan forandrades vadret fran disiga blasiga dagar till blahimlad stiltje. Typiskt for den annalkande monsunen. I Kerala vet jag inte hur lange jag stannar, men bergen hagrar, och framforallt lite svalare klimat. Jag har tappat bade aptiten samt formagan att sova... Det ar anda valdigt spannande att uppleva monsunens verkan. Det ar stora krafter i rorelse, jag kan knappt vanta tills jag far komma till regnskogen!
Jag kopte en gitarr. Jag kunde inte lata bli. Inte i fyra manader. Det har blvit mest hela tiden, men basta tiden ar pa stranden vid solnedgangen... Jag har aven tagit ett beslut om min framtid: det blir Berlin. Jag ar inte turist dar, jag kommer hem, det har jag kant varje gang. Antar att jag far ta ABFkurser i tyska.

1 kommentar:

  1. Oj! Berlin! Då blir jag väl till slut tvungen att åka dit.. Fint att du har det bra där nere. Fast det är lite för svennigt här hemma utan dig. Och så har jag blivit kommunist.

    Puss!

    SvaraRadera