lördag 16 maj 2009

Javla Indien

Jag fick en hang-up pa att kopa ett fint par kikare da djur och natur blivit ett storre intresse an jag anade. Foljaktligen kollade jag runt i staden Ooty (uttalas precis som Outis namn typ) och staden ser ut precis som hemma, tallskog, grona angar och kossor av rosatypen. Samt kallt och regnigt och javligt. Precis som hemma. Hur som helst, priserna var astronomiska sa jag tankte ta mig en liten tur till staden Bangalore for att finna min nya lover. Billigt billigt sa alla. Till saken hor att Indienhatet vuxit ganska bra sista dagarna, eftersom alla vill sno ens pengar och ar allmant dryga. Det forsta som hander ar att en snut stoppar mig (snuten i Indien: Inte din van.) och snor alla mina pengar. Som i allt. Jag blev da ganska irriterad. Vidare blir fragan "Where you from sir" ganska trottsam efter en miljon ganger. Vidare ar Bangalore en fet storstad, aka smuts och trafik i mangder. Vidare ar min internetbank trasig. Alltsa inga pengar. Vidare ar alla affarer stangda.
Jag underskattade Indien. Igen. Jag forstar varfor Indier ar lata, det ar extremt trottsamt att leva har. Jag vill tillbaks till naturen. Lugnt. Friden. Ensamheten framfor allt. Jag forstar inte hur dom pallar att leva sa tatt inpa varandra dygnet runt. Husen ar sma och fulla av folk. Overallt. Hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar