torsdag 14 maj 2009

Liten faktabok om Indien

Antal invanare: Dom sager det finns 1,1 miljarder. Helt fel, Det ar ljug. Det finns 2111 miljarder. Det tar aldrig slut med Indier. Dom ar alla egentligen.
Antal invanare som gar in i en Indisk buss: Alla.
Temperatur i celcius som uppnas i denna buss: Indiska bussar ar gjorda av metallen Indienesium eftersom vanligt stal smalter i vanlig eftermiddagstemperatur.
Antal Indier som far plats pa en vespa: minst 7 enligt empirisk forskning av forfattaren.
Antal ganger folk har farit med osanning i min narvaro med malet att atkomma mina ekonomiska medel: 5647.
Antal ganger barn har ropat "Hello sir how are you" och skrattat hysteriskt: Varje gang.
Antal liter min urinblasekapacitet okat pga indiska busstrafikens generosa toalettstopp: 4 liter.
Antal ganger jag blivit myggbiten trots myggmedel: 56576039476432763679
Antal kor/getter/apor/hundar/katter/rattor jag sett: 9,675 x 10^2 (exakt siffra.)
Antal elefanter jag sett: 12
Antal sura vattenbufflar jag sett: 1
Antal liter jag kissade pa mig av skrack da: 0, men det var mycket, mycket nara.
Antal ganger jag brant mig i solen: 2
Antal liter sand jag hittat i mina packning efter att jag farit fran Goa: Nog for att bygga ett till Goa.

1 kommentar: