torsdag 25 juni 2009

What to do?

Har i Asien betyder "What to do?" helt enkelt absolutely nothing at all can be done. Det uttalas inte som en fraga, utan mer som ett trott pastaende. For mig just nu snurrar det i huvudet. Runt runt nar jag forsoker bestamma mig for vad gora.
Antingen sa stannar jag i Indien och driver upp till nagra uppenbart magiska berg i Ladakh (http://www.shoortravelindia.com/images/landscp-ladakh-ii.jpg), samt draller i monsunDelhi ett tag,
Eller sa drar jag hem, jobbar en manad och aker till Tyskland i tre-fyra veckor.
Att resa har ar ganska uttrottande, att standigt vara en vit, rik alien och traffa Indienflummare som ar ganska trottsamma manniskor... A andra sidan, nar jag val ar har ar det ju minst sagt en fascinerande varldsdel och valdigt vackert, och bevisligen sa kraschar jag rakt in i bra saker vad jag an mig vander.
Men Tyskland vore fruktansvart kul. Min ex-reskamrat har inget jobb, sa vi tankte dralla i Koln och Berlin och Hamburg, samt att jag formodligen pratar flytande tyska efter den resan, och det ar ju bra om jag vill bo dar. Och det vill jag ju.
Typiskt Jonas, stackarn maste valja mellan tva kalasplaner. Livet ar inte latt. What to do?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar